Tuesday 2 April 2013

Sakit itu pasti .

Hai , Assalammualaikum :)

Aku sebenarnya tak tahu macam mana nak mula kan. tapi entah la kenapa hati aku berkeras nak jugak publish. sebenarnya hari isnin tu kami clash. sebab? tak perlu laa aku nak bagitau sebab kan? nanti macam minta simpati kat pembaca blogger pula. nanti meluat pula korang baca kan? kami clash , ya sedihpedih lagi perih. orang mana tak sedih bila clash kan? melainkan orang tu takda feel. lepas malam yang kami clash tu , aku mengaku aku pujuk dia untuk teruskan relay kami. tak tahu malu? well , aku sayang dia. aku sayang relay kami. aku try untuk pujuk , pujuk and pujuk. tapi tak dapat. then aku mati kan call , sebab kredit tak banyak. Lepas aku mati kan call tu , aku teriak sekuat-kuat hati aku. aku rasa masa tu , jiwa aku mati sangat. aku dah rosakkan impian aku sendiri , impian aku yang nak hidup seribu tahun lama nya dengan dia.

Besok nya , aku tak sekolah. aku tak sekolah ada 2 sebab. 1 aku sakit. 2 aku tak berani nak tengok muka dia , aku yakin dia akan rasa benci dengan aku. so , aku ambil keputusan untuk tidak hadir ke sekolah. aku bangun dari tidur , check phone aku. takda msg , dan hati aku berbisik " eh , buat apa aku nak check phone , sedangkan aku tahu tidak akan ada msg dari si sang superman </3." aku berdiri dari katil aku dan terus pergi mandi. siap jaa aku mandi , aku breakfast apa semua. Then aku ambil phone , main pou. haha. bila aku main pou tu , aku tak tahu kenapa aku tiba2 ingat kat dia. mybe sebab dia suka sangat main pou tu. and dia sayang sangat kat pou tu. hari tu dia cakap " yang , jaga anak kita bagus2 aa? awas kau kalau dia sakit. dia lapar kasi makan. dia boring kasi main game. dia mengantuk kasi tidur k? " dia sayang sangat kat pou tu , sampai dia buat pou tu macam anak kami. hahaha. nama pou aku pun nama gabungan kami "pyrarol".

Bila aku ingat dia , aku terus off pou tu. dan aku berdoa " Yaa , Allah. kuat kan aku." Lepas aku off pou tu , aku dengar lagu. syok2 aku dengar lagu , tiba2 play lagu yang first dia nyanyikan aku -pujaan hati- aku dengar lagu tu sampai habis. dalam pada masa aku dengar lagu , aku sebak juga. Lepas jaa lagu pujaan hati tu , berturut2 lagu kesukaan dia play. and i was like " Yaa Allah , beri aku kekuatan. aku sakit. yaa , aku sakit." sakit itu pasti.

petang tu , aku reload kan dia, sebab hari isnin sebelum kami clash tu dia ada minta reload. so , aku reloadkan laa. kami text , text dan text2. aku pujuk dia lagi , dia kata " kejap , nanti kita bincang pasal ni okay?" aku okay jaa. then malam tu dia call aku. kami bincang2 , then aku dapat juga dia balik. tapi sumpah , aku masih sakit. sebahagia mana pun aku dah dapat dia balik , sakit itu tetap akan ada.

No comments:

Post a Comment